dilluns, 3 de març del 2008

LA CONQUESTA DE LA LLUM


El nostre entorn està ple de fonts de il·luminositat, tant de llum natural com d'artificial. Un ambient ric d'estimuls ofereix a l'infant moltes possibilitats d'establir interaccions amb els món que l'envolta, facilitant el desenvolupament de les seves capacitats. Així doncs, donar un tractament pedagògic de la llum vol dir donar als infants una lupa de gran augment per mirar, trobar i pendre conciència del petit detall de les coses. Vol dir permetres que impregnin la seva retina amb les possibilitats lúdiques que ofereix la llum.

Els infants i els adults es senten molt atrets per descobrir que els objectes i les persones tenen ombres. Alhora els infants sempre estan disposats a posar-se en relació amb elles i tenim verament la impressió que amb les ombres tenim una oportunitat de tocar un dels seus centres d'interès. I a partir d'aquest centre estimulem la raó i la imaginació. A més a més, el tema de les ombres promou milers de jocs i activitats interessants, jocs a l'interior o a l'exterior, on es desenvolupa tot un treball de llenguatge de les ombres, de la construcció de la identitat, de l'exploració de l'entorn i de l'explessió corporal... També es tracta d'un recurs fàcil d'utilitzar a les aules d'educació infantil ja que no són necessaris gaires materials i es poden aprofitar diferents elements naturals com herbes, fulles o plomes.

Com a mestres i companyes us convidem a gaudir i participar de la nostra experiència treballant la llum amb els infants de 0-3 anys. A arribat el moment de que ens acompanyeu a endinsar-nos en un món màgic desconegut com són les ombres on podem deixar anar la nostra imaginació i curiositat.